Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.08.2008 06:23 - Проблясък
Автор: voinov50 Категория: Изкуство   
Прочетен: 2026 Коментари: 5 Гласове:
0



Пътят навлизаше в града и вече трябвяше да завия към нашите квартали.
   Бях виждал преди години, как изшарена като динена кора, забравена от някого надуваем
а плажна топка, бе грабната от пяна и пръски и хвърлена върху бетона на вълнолома.
   Следващата вълна я грабна отново и я понесе лудо на обратно. Друга по-бърза и я отне и забърза отново назад, като ситнеше пяната на гребена си.
   Всичко това ме караше до някаква степен да повярвам на това дето ми разказваше Киро.
   - Може да не ми повярваш, но в онзи ден, честно казано, не отидох на кея с ясното съзнание да се давя, нито съм бил загрижен за живота си, нито пък имам някакъв спомен да съм мислил за нещо друго освен, че исках да бъда вътре в бурята, да усетя силата и, така просто от любопитство го направих.
   - И си отишъл на железобетонните звезди, когато бурята е била най-силна?
   - Казах ти, че обичам бурите. Исках да усетя духа на стихията, да бъда част от нея.
   - И така ... грабна те и те отнесе? Ха?! - почесах се по челото.
   - Да. Когато стихията беше в най-голямата си сила, една вълна ме грабна  и ме отнесе, без да мога да се съпротивлявам. Имаше толкова много вода и пяна около мен, че нищо не виждах. Нищо не можех да направя, за да се спася. Изпълнен бях с ужас. Дори не успявях да крещя. Бях сигурен, че просто умирам.
   Вероятно след минута, а може и да е било и повече, друга вълна ме понесе обратно и ме просна смазан върху вълнолома. Вкопчих се за бетонното тяло и между две вълни успях с нокти да се добера по-нагоре на безопасно разтояние.    С последни сили, които ми бяха останали.
   Бях малко поолюскан и мокър, иначе нищо ми нямаше.
   - Къде? - запитах. - В главата? - и посочих към слепоочието си.
   Кирето присви устни уж в усмивка и повдигна ръце във въздуха.
   - По-късно разсъждавайки, стигнах до заключението, че подсъзнателно, може би, съм искал да се убия. Да, може би ...?
   Продължих внимателно да шофирам и казах:
   - Не мога да те разбера. Защо въобще си го направил? Защо си стоял точно там? И какво си помисли в първия момент, когато вече усети, че си спасен?
   - В първия момент не помня да съм мислил за нещо. Едва когато стъпих на здраво, си помислих само, че съм имал просто късмет.
   - Късмет? Или Господ те е носил върху дланите си?
   - Хм, от детството си досега винаги съм бил атеист. Напоследък се замислям за това, да не би, защото толкова дълго време го пренебрегвах и отправях хулни думи към него, да бе решил да ми покаже вече силата си.
   - Или е решил да те кръсти с вода, както Йоан е кръщавал древните израилеви люде във водите на Йордан? Само, че теб те е натопил в солените води, заради солените ти приказки.
   - Не зная, още размишлявам върху това. Ето тук ми спри!
   Кирето слезе, благодари, тропна вратата след себе си и помаха с ръка.
                                                                 
                                                                  Цветан Войнов

 

 




Гласувай:
0



1. ciele - божественото може
06.09.2008 12:00
и да има пръст..;) в цялата история , но и силата на инстинкта за самосъхранение не е за подценяване..:)
цитирай
2. voinov50 - да...
06.09.2008 13:32
Мислиш добре и това ми харесва...
цитирай
3. glarus - Пишеш
07.09.2008 22:09
на един дъх! Така го и прочетох, вероятно е истина!
цитирай
4. eien - Вярвам Ви!
17.09.2008 12:17
Поздрави!
цитирай
5. voinov50 - Ейен,
17.09.2008 16:29
Благодаря ти!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: voinov50
Категория: Изкуство
Прочетен: 1105693
Постинги: 162
Коментари: 1608
Гласове: 19555
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930